Saturday 18 February 2012

Quran Bukan Ciptaan Manusia



Quran bukan diciptakan oleh manusia sebaliknya ia datang dari Allah, Tuhan sekalian alam.

Sekiranya Quran itu diciptakan manusia, sudah tentu banyak percanggahan yang terdapat di dalamnya ! Nabi Muhammad itu pula diketahui orang memang tidak tahu menulis dan tidak tahu membaca. Buktinya, undang-undang yang diciptakan manusia banyak terdapat kelompongan dan kekurangan sehinggakan jika penjahat tahu kekurangan ini, mereka boleh lepas di mahkamah dengan bantuan peguam yang handal mencari kelemahan undang undang sedia ada walaupun tertuduh memang benar benar bersalah! Oleh sebab itu terpaksa dilakukan perubahan dan penambahbaikan pada setiap tahun kepada Akta Negara kita. Jika anda tidak percaya tanyalah kepada urusetia penggubal undang undang bagi setiap jabatan di Putrajaya!

2:23 :- Jika kamu dalam ragu ragu tentang (Quran) yang Kami turunkan kepada hamba Kami (Muhammad), maka perbuatlah olehmu satu surat seumpamanya, dan panggillah saksi2mu lain dari pada Allah, jika kamu orang yang benar.

2:24 :- Kalau tidak kamu perbuat dan takkan dapat kamu memperbuatnya, maka takutlah akan api neraka yang penyalaannya manusia dan batu-batu, disediakan untuk orang-orang kafir.

4:82 :- Tiadakah mereka memperhatikan Al Quran? Kalau sekiranya Al Quran itu lain dari sisi Allah, niscaya mereka peroleh di dalamnya perselisihan yang banyak.

10:37 :- Quran ini bukanlah diada-adakan oleh yang lain daripada Allah, bahkan ia membenarkan yang dihadapannya (kitab Taurat, Injil, Zabur) dan menerangkan kitab itu; tiada keraguan di dalamnya, dari Tuhan semesta Alam.

10:38 :- Bahkan adakah mereka mengatakan Dia (Muhammad) mengada-adakannya. Katakanlah: Cobalah kamu perbuat satu surat seumpamanya dan panggillah orang yang kamu sanggupi, selain daripada Allah, jika kamu orang yang benar.

11:13 :- Bahkan adakah mereka berkata: Dia (Muhammad) mengada-adakan Quran. Katakanlah: Cobalah kamu unjukkan 10 surat seumpama Quran itu dari ciptaan kamu dan panggillah orang yang sanggup mengadakannya, selain daripada Allah, jika kamu orang yang benar.

11:14 :- Jika mereka itu tiada memperkenankan permintaan kamu, maka ketahuilah bahawa sesungguhnya Quran itu diturunkan dengan pengetahuan Allah, dan bahawa tiada Tuhan kecuali dia. Adakah kamu orang muslimin (patuh mengikutnya)?

17:88 :- Katakanlah; Demi, jika berhimpun manusia dan jin hendak memperbuat seumpama Quran ini, niscaya mereka tiada dapat memperbuat seumpamanya, meskipun setengah mereka menolong yang lain.

17:89 :- Sesungguhnya telah Kami terangkan dalam Quran ini untuk manusia dengan bermacam-macam contoh . tetapi kebanyakkan manusia enggan, kecuali ingkar (kafir).

17:105-106 :-

29:48 :-  Engkau (Ya Muhammad) tidak pernah membaca kitab sebelumnya (turun Quran) dan tidak pernah pula menulisnya dengan tangan kanan engkau. (Kalau ada) tentu menjadi ragu orang orang yang membatalkan (Quran).

39:28 :-  Quran dalam bahasa Arab yang tiada bengkok, mudah mudahan mereka bertaqwa.

Lihatlah sebahagian daripada hasil kajian seorang cendekiawan Islam terhadap kandungan Al-Quran. Didapati banyak perkara telah disentuh dan telah dibuat kajian oleh manusia seperti nombor, astronomi, angkasalepas, perubatan, geologi, kejuruteraan, minda dan sebagainya.

Bilangan tentang perkara yang disebutkan di dalam Al-Quran:
DUNIA - 115 kali
AKHIRAT - 115 kali

MALAIKAT - 88 kali
SYAITAN - 88 kali

HIDUP - 145 kali
MATI - 145 kali

FAEDAH - 50 kali
KERUGIAN - 50 kali
UMMAH - 50 kali
PENYAMPAI - 50 kali

IBLIS : PENGHULU SYAITAN - 11 kali
MOHON PERLINDUNGAN DARIPADA IBLIS - 11 kali

BALA/MUSIBAH - 75 kali
BERSYUKUR - 75 kali

BERSEDEKAH - 73 kali
BERPUAS HATI - 73 kali

ORANG YANG SESAT - 17 kali
ORANG YANG MENINGGAL DUNIA - 17 kali

MUSLIMIN - 41 kali
JIHAD - 41 kali

EMAS - 8 kali
KEMURAHAN HIDUP - 8 kali

KEAJAIBAN - 60 kali
FITNAH - 60 kali

ZAKAT - 32 kali
BERKAT - 32 kali

MINDA - 49 kali
NUR - 49 kali

LIDAH - 25 kali
SUMPAH - 25 kali

NAFSU - 8 kali
KETAKUTAN - 8 kali

BERCAKAP DI KHALAYAK RAMAI - 18 kali
BERDAKWAH - 18 kali

KESUSAHAN - 114 kali
KESABARAN - 114 kali

MUHAMMAD - 4 kali
SYARIAT - 4 kali

LELAKI - 24 kali
PEREMPUAN - 24 kali

SOLAT (SEMBAHYANG) - 5 kali

BULAN - 12 kali
HARI - 365 kali

LAUTAN - 32 kali
DARATAN - 13 kali

LAUT dan DARAT = 32 + 13 = 45
Justeru itu, peratusan laut = 32/45 x 100 = 71.11111111 peratus
Peratusan daratan = 13/45 x 100 = 28.88888889 peratus
JUMLAH = 100 peratus

Kajian sains oleh manusia telah membuktikan bahawa air meliputi 71.111 peratus daripada bumi dan tanah meliputi 28.889 peratus.
Begitulah kebesaran dan keagungan ciptaan Allah SWT!!

Injil berbeza dengan Quran, di mana dalam Al Quran Allah ada mencabar sekalian manusia dan jin duduk saling berbincang antara satu sama lainbagi menciptakan satu surat seperti Quran namun tiada juga dapat sekalian cerdik pandai manusia dan jin menciptakan satu ayat seperti Quran! Kalau bible ini, jelas dari laman sesawang  bible_statistics    bahawa bible mempunyai 39 orang penulis berbeza sedari tempoh 1700BC hingga 100 AD . Lebih kurang 1800 tahun ia mengalami perubahan demi perubahan ! Quran juga menegur ahli kitab yang menulis mengikut kepentingan hawa nafsu dan ada fakta yang mereka tahu tetapi sengaja disorokkan !! Buktinya dalam laman sesawang ini tidak menyebut langsung tentang nabi terakhir mereka adalah Ahmad (Muhamad) dan juga tidak berani langsung menyebut mengenai kitab suci Al Quran kerana berasakan bangsa selain Yahudi itu jijik. Kononnya hanya bangsa Yahudi saja yang mulia di sisi Allah. Fakta ini disanggah dalam ayat Quran yang berbunyi “jangan ada di antara kamu kaum laki laki yang menghinakan satu kaum laki laki lain dan jangan ada di antara kamu kaum perempuan yang menghinakan satu kaum perempuan lain kerana boleh jadi kaum yang dihinakan itu lebih mulia dari kaum yang menghinakan.
Kitab suci Al Quran beberapa kali mengulang sebut  bahawa Quran membenarkan apa yang ada dalam Taurat serta Injil yang asal (yakni Kitab Torah dan Injil yang belum diubah manusia bersesuaian dengan tuntutan dan kehendak nafsu mereka). Demi memelihara maruah dan ketinggian egoistik, mereka berani mengubah fakta Nabi Ibrahim menyembelih Nabi Ishak dan bukannya Nabi Ismail yang disembelih. Fakta ini kemudiannya disanggah dan dibetulkan oleh Al Quran. Malangnya ahli kitab tidak mahu mengikut kitab atau kalam tuhan mereka sendiri yang dibawa rasul paling akhir ! Sebaliknya menuduh Quran ditulis manusia!!! Dalam dunia moden sekarang, apabila ujud undang undang baru, undang2 baru itu akan menggantikan undang2 lama. Tetapi dalam agama walaupun Tuhan orang Yahudi, Tuhan orang Kristian dan Tuhan orang Islam itu Tuhan yang sama iaitu Allah Tuhan yang satu, mereka telah enggan mengikut pesanan akhir (Kitab Al Quran) Tuhan mereka yang telah disebut Allah datang terus daripadaNya melalui Jibril dan dijamin tidak akan berubah perkataannya sampai bila-bila.
The Bible was written by about thirty-nine persons over a period dating from about 1700 B.C. to about 100 A.D.

KNOWING THIS FIRST, THAT NO PROPHECY OF THE SCRIPTURE IS OF ANY PRIVATE INTERPRETATION.  FOR THE PROPHECY CAME NOT IN OLD TIME BY THE WILL OF MAN: BUT HOLY MEN OF GOD SPAKE AS THEY WERE MOVED BY THE HOLY GHOST-2 Pe 1:20,21.  ALL SCRIPTURE IS GIVEN BY INSPIRATION OF GOD, AND IS PROFITABLE FOR DOCTRINE, FOR REPROOF, FOR CORRECTION, FOR INSTRUCTION IN RIGHTEOUSNESS-2 Tim 3:16.  BUT I CERTIFY YOU, BRETHREN, THAT THE GOSPEL WHICH WAS PREACHED OF ME IS NOT AFTER MAN.  FOR I NEITHER RECEIVED IT OF MAN, NEITHER WAS I TAUGHT IT, BUT BY THE REVELATION OF JESUS CHRIST-Gal 1:11,12.

    Beware, for there are people that may TROUBLE YOU, AND WOULD PERVERT THE GOSPEL OF CHRIST-Gal 1:7.  Beware, that you do not turn aside UNTO ANOTHER GOSPEL-Gal 1:6, for Paul tells us, FOR DO I NOW PERSUADE MEN, OR GOD?  OR DO I SEEK TO PLEASE MEN?  FOR IF I YET PLEASED MEN, I SHOULD NOT BE THE SERVANT OF CHRIST-Gal 1:10.

    BUT THOUGH WE, OR AN ANGEL FROM HEAVEN, PREACH ANY OTHER GOSPEL UNTO YOU (other) THAN THAT WHICH WE HAVE PREACHED UNTO YOU, LET HIM BE ACCURSED (or condemned)-Gal 1:8.

    Know, that a little false doctrine can cause great harm, as it is written, A LITTLE LEAVEN LEAVENETH THE WHOLE LUMP-Gal 5:9.

We are told it is the Word of God approximately 2,500 times.
The Wycliffe Bible was the first translation of the English Bible.  John Wycliffe was responsible for initiating the translation, which was finished by John Purvey in approximately 1388 A.D.
    In approximately 1228 A.D., the Bible was divided into chapters by Stephen Langton.
    In approximately 1448 A.D., the Old Testament was divided into verses by R. Nathan.
    In approximately 1551 A.D., the New Testament was divided into verses by Robert Stephanus.

(KJV)     
Old Testament     
New Testament   
Total Bible
Number of books  
39
27 
66
Chapters 
929
260 
1,189
Verses 
23,214 
 7,959
31,173
Words 
592,439 
181,253 
773,692
Letters  
2,728,100 
838,380 
3,566,480

                                                                                                              

Longest book of the Old Testament   
Psalms
Longest book of the New Testament  
Luke
Shortest book of the Old Testament    
Obadiah
Shortest book of the New Testament  
3 John
Middle book of the Old Testament   
Proverbs
Middle book of the New Testament   
2 Thessalonians
Middle chapter of the Old Testament      
Job 29
Middle chapter of the New Testament 
 Romans 13
Shortest chapter in the Bible   
 Psalm 117
Longest chapter in the Bible 
 Psalm 119
Shortest verse in the Old Testament    
1 Chronicles 1:25
Shortest verse in the New Testament   
 John 11:35
Longest verse in the Bible  
Esther 8:9
God occurs   
4,379 times
Lord occurs      
7,738 times
Fear occurs    
397 times
Hell occurs 
53 times
Oldest man 
969 years-Gen 5:27
Person that had a bed 13 1/2 ft long
Deut 3:11
A man with twelve fingers and toes 
2 Sam 21:20
A father that had eighty-eight children 
2 Chr 11:21

Longest book of the Old Testament   
Psalms
Longest book of the New Testament  
Luke
Shortest book of the Old Testament    
Obadiah
Shortest book of the New Testament  
3 John
Middle book of the Old Testament   
Proverbs
Middle book of the New Testament   
2 Thessalonians
Middle chapter of the Old Testament      
Job 29
Middle chapter of the New Testament 
 Romans 13
Shortest chapter in the Bible   
 Psalm 117
Longest chapter in the Bible 
 Psalm 119
Shortest verse in the Old Testament    
1 Chronicles 1:25
Shortest verse in the New Testament   
 John 11:35
Longest verse in the Bible  
Esther 8:9
God occurs   
4,379 times
Lord occurs      
7,738 times
Fear occurs    
397 times
Hell occurs 
53 times
Oldest man 
969 years-Gen 5:27
Person that had a bed 13 1/2 ft long
Deut 3:11
A man with twelve fingers and toes 
2 Sam 21:20
A father that had eighty-eight children 
2 Chr 11:21
MOUNT MORIAH-Gen 22:2; 2 Chr 3:1.  Abraham was told to take Isaac and offer him there for a burnt offering.  Solomon built the house of the Lord at this location.

MOUNT OF OLIVES-Zech 14:4; Mt 21:1; 24:3; 26:30, and others.  It is just east of Jerusalem and provides a beautiful, panoramic view of the city.  When Jesus returns, His feet shall stand upon the Mount of Olives.  Jesus and His disciples sat upon the Mount of Olives when He gave the Olivet discourse (Mt 24; Mk 13; Lk 21).  The night Jesus was arrested, they went out into the Mount of Olives.

MOUNT OF TRANSFIGURATION-Mt 17:1,2; Mk 9:2; 2 Pe 1:18.  The place Jesus was transfigured.  Some consider that it is Mount Tabor.

MOUNT ZION-The southwestern high hill in Jerusalem.  It came to be applied to the whole of Jerusalem, including the temple.  It is written, FROM THE LORD OF HOSTS, WHICH DWELLETH IN MOUNT ZION-Isa 8:18.  THE MOUNT OF THE DAUGHTER OF ZION, THE HILL OF JERUSALEM-Isa 10:32.

About 98 percent of all people that say they believe in Jesus Christ have never read the Bible through once.
   90 percent of all pastors have never read the Bible through once.
   Many are students of religion, but they do not know the Author.
    Statistics are to the best of our knowledge.

STATISTICS REGARDING BIBLE PROPHECY Description: http://barah.blogpot.com/top.jpg

(Numbers are to the best of our understanding.)
Number of verses dealing with the resurrection and Rapture:
216

Number of verses dealing with the Tribulation:
700

Number of verses dealing with the Battle of Armageddon and
return of Jesus Christ and related events:
481

Number of verses dealing with the Millennium:
1,233

Old Testament, number of prophecy verses:
1,773

Old Testament, number of possible prophecy help verses:
887

New Testament, number of prophecy verses:
1,102

New Testament, number of possible prophecy help verses:
231

Total number of prophecy verses:
2,875

Total number of possible prophecy help verses:
1,118

Total number of prophecy and possible help verses:
3,993

Total number of verses in the Bible:
31,173


No comments:

Post a Comment